|
|
|
Descrición FONDO. Norma ISAD (G)
|
1. Área de identificación |
1.1. |
Código de referencia |
ES. AELM. 36055 |
1.2. |
Título |
Arquivo Entidade Local Menor de Pazos de Reis |
1.3. |
Datas |
1926-2004 |
1.4. |
Nivel de descrición |
FONDO |
1.5. |
Volume e soporte |
138 unidades de instalación en soporte papel na súa totalidade |
|
|
|
|
|
2.1. |
Nome do produtor |
Entidade Local Menor de Pazos de Reis |
2.2. |
Historia institucional/ Recesión biográfica |
Formada pola parroquia de Nosa Señora do Sagrario de Pazos de Reis, que pertence ó concello de Tui; ten unha superficie total de 615 hectáreas nas que residen 1.113 habitantes, distribuídos nos lugares de O Ánxel, Circos, O Eirado, Frinxo, Herdeiros, Os Muíños, A Poboanza, A Porteliña, Ricamonde e O Seixal.
A Entidade Local Menor constitúese no ano 1926, con certa oposición por parte de veciños de Tui.
Actualmente ten a súa sede con carácter provisional nunha escola e centro cultural, propiedade da Entidade, por ter sido expropiada a anterior casa por mor da construcción da autovía Vigo-Tui. Atópase en construcción unha nova na subida ó monte Aloia. |
2.3. |
Historia arquivística |
A documentación consérvase no edificio da propia Entidade Local Menor.
Rematado o proceso de organización do fondo documental no ano 1996 ocupaba un total de nove metros lineais, debidamente disposto nas condicións axeitadas para a súa futura conservación.
Os traballos de organización e descrición documental foron desenvoltos por José Luis Castro Carpintero, Lourdes Pérez-Santamarina Feijóo, Jacobo Domínguez Pedreira e Iñaki Pérez Varela. |
2.4. |
Forma de ingreso |
Por transferencia directa ó arquivo no remate da súa tramitación administrativa e coincidindo co seu escaso uso administrativo. |
|
|
|
|
|
3. Área de contido e estrutura |
3.1. |
Alcance e contido |
Conserva un total de cento dez unidades de instalación, con documentos dende 1924. Entre eles están a totalidade das actas dos órganos de goberno desde a súa constitución no ano 1926.
O 71% do total corresponde a xestión e control presupostario, tendo certa relevancia cuantitativa as series de obras e urbanismo así como os aproveitamentos de madeiras. Testemuñalmente existe documentación relacionada co monte Aloia e o seu Padroado e das relacións da Entidade Local co propio concello de Tui, ó que incluso chegou a axudar para a construcción da súa casa do concello. |
3.2. |
Valoración, selección e eliminación |
A pesares da existencia de manuais e estudios de valoración e expurgo documental, tendo en conta a inexistencia dunha consistente argumentación técnica e legal, ademais da escaseza do fondo xa de por si conservado, a única eliminación levada a cabo foi a dos duplicados, fotocopias ou publicacións periódicas que acompañaban ós documentos e expedientes. |
3.3. |
Novos ingresos |
Transferencias anuais incorporadas polo Servizo Técnico do Patrimonio Documental. |
3.4. |
Organización |
CADRO DE CLASIFICACIÓN
|
|
|
0. ÓRGANOS SUPERIORES
|
|
|
1. GOBERNO |
|
|
1.1. XUNTA ADMINISTRATIVA |
1926-1992 |
3 |
2. XESTIÓN ADMINISTRATIVA E SERVIZOS
2.1. XESTIÓN ADMINISTRATIVA |
|
|
2.1.1. SECRETARÍA |
1946-1994 |
6 |
2.1.2. REXISTRO XERAL |
1976-1984 |
1 |
2.1.3. PATRIMONIO. CONTRATACIÓN |
|
|
2.1.3.1. PATRIMONIO |
1930-1993 |
2 |
2.1.3.2. CONTRATACIÓN |
1948-1994 |
8 |
2.1.4. PERSOAL |
1948-1993 |
1 |
2.1.5. ELECCIÓNS |
1982-1991 |
1 |
2.2. XESTIÓN DE SERVIZOS |
|
|
2.2.1. OBRAS E URBANISMO |
1952-1994 |
12 |
2.2.2. BENEFICENCIA |
1977-1994 |
1 |
2.2.3. EDUCACIÓN. CULTURA. DEPORTES |
1953-1994 |
1 |
3. XESTIÓN ECONÓMICA
3.1. PRESUPOSTO ORDINARIO |
1927-1994 |
75 |
3.2. PRESUPOSTO EXTRAORDINARIO |
1965-1971 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
4. Área de condicións de acceso e utilización |
4.1. |
Condicións de acceso |
Documentación de caracter público, de consulta libre agás as limitacións legais derivadas das respectivas normativa vixentes. |
4.2. |
Condición de reprodución |
Reproducción libre a solicitude do interesado, coa salvidade da protección documental e da salvagarda da súa integridade. |
4.3. |
Lingua / escritura(s) dos documentos |
Castelán. Galego nalgúns documentos máis recentes. |
4.4. |
Características físicas e requisitos técnicos |
En soporte papel na súa totalidade, cun bo estado de conservación. Aprécianse notables perdas documentais. |
4.5. |
Instrumentos de descrición |
Guía e cadro de clasificación publicados e informatizados. Inventario somero e detallado en papel. |
|
|
|
|
|
5. Área de documentación asociada |
5.1. |
Existencia e localización dos documentos orixinais |
Non se coñece a existencia de orixinais fora do arquivo. |
5.2. |
Existencia e localización de copias |
Non se coñecen, agás naquela documentación derivada dun proceso de colaboración con outras administracións (eleccións, padróns de habitantes e de impostos...). |
5.3. |
Unidades de descrición relacionadas |
Pola realidade administrativa do eido local podería atoparse documentación directamente relacionada coa Entidade Local Menor e as súas actividades en arquivos doutras administracións do seu ameto xeográfico, especialmente no arquivo municipal de Tui, no Arquivo da Deputación Provincial e no Arquivo Histórico Provincial. |
5.4. |
Nota de publicacións |
*"Inventario do patrimonio documental das Entidades Locais Menores de Galicia" Col. “Patrimonio documental da provincia de Pontevedra”, nº 7 D.L. PO-30-97 ISBN: 84-88363-91-5 |
|
|
|
|
|
6.1. |
Notas |
O arquivo da Entidade Local Menor supón un sistema arquivístico simple, coa función de recoller, conservar e servir a documentación xerada no decurso da xestión administrativa nas súas oficinas. Carece aínda dunha estructura propia e diferenciada que nos permita considerar a existencia dun arquivo na totalidade e amplitude do termo. |
|
|
|
7. Área de control da descrición |
7.1. |
Nota do arquiveiro |
Servizo Técnico do Patrimonio Documental |
7.2. |
Regras ou normas |
General International Standard Archival description, Second Edition, ISAD (G) |
7.3. |
Data da descripción |
Setembro de 2005 |
|
|
|