|
 |
|
Descrición FONDO. Norma ISAD (G)
 |
1. Área de identificación |
1.1. |
Código de referencia |
ES. AELM. 36005 |
1.2. |
Título |
Arquivo Entidade Local Menor de Arcos da Condesa |
1.3. |
Datas |
1946-1995 |
1.4. |
Nivel de descrición |
FONDO |
1.5. |
Volume e soporte |
89 unidades de instalación en soporte papel na súa totalidade |
|
 |
 |
 |
 |
2.1. |
Nome do produtor |
Entidade Local Menor de Arcos da Condesa |
2.2. |
Historia institucional/ Recesión biográfica |
Formada pola parroquia de Santa Mariña de Arcos da Condesa, que se integra no concello de Caldas de Reis, conta cos lugares do Ámeal, A Arosa, Badoucos, Ceboleira, Foxacos, Marán, Penalta, San Martiño e Valsordo, cunha extensión total de 760 hectáreas nos que residen 640 veciños.
Esta parroquia fora un “Coto” na configuración propia do Antigo Réxime, pero nunca chegara a te-la consideración de concello nos períodos liberais previos á configuración definitiva dos concellos constitucionais.
Xorde como Entidade Local Menor polo Decreto de 18 de xaneiro de 1946, a proposta do Ministerio da Gobernación, culminando un proceso iniciado dos años antes. A primeira Xunta Veciñal constitúese o 23 de agosto de 1946, baixo a presidencia de D. Julio Ocampo Coto. |
2.3. |
Historia arquivística |
A documentación consérvase no local da propia Entidade Local Menor, un edificio de nova construcción no que se dispoñen, ademais das oficinas e salas de reunión, os principias servizos que esta institución presta, como son a aula de educación preescolar e a biblioteca pública da Entidade Local.
Rematado o proceso de organización do fondo documental no ano 1996 ocupaba un total de nove metros lineais, debidamente disposto nas condicións axeitadas para a súa futura conservación.
Os traballos de organización e descrición documental foron desenvoltos por José Luis Castro Carpintero e Lourdes Pérez-Santamarina Feijóo. |
2.4. |
Forma de ingreso |
Por transferencia directa ó arquivo no remate da súa tramitación administrativa e coincidindo co seu escaso uso administrativo. |
|
 |
 |
 |
 |
3. Área de contido e estrutura |
3.1. |
Alcance e contido |
Do conxunto documental destaca a conservación dos libros de actas da propia Xunta Veciñal, dende o ano 1952, con continuidade ata a actualidade.
A maior parte da documentación corresponde á sección da Facenda (75,5%); en menos medida á prestación de servizos e funcionamento administrativo da Entidade (10% en cada caso), dispóndose en catro unidades de instalación (4,5%) a documentación derivada do funcionamento dos órganos de goberno. |
3.2. |
Valoración, selección e eliminación |
A pesares da existencia de manuais e estudios de valoración e expurgo documental, tendo en conta a inexistencia dunha consistente argumentación técnica e legal, ademais da escaseza do fondo xa de por si conservado, a única eliminación levada a cabo foi a dos duplicados, fotocopias ou publicacións periódicas que acompañaban ós documentos e expedientes. |
3.3. |
Novos ingresos |
Transferencias anuais incorporadas polo Servizo Técnico do Patrimonio Documental. |
3.4. |
Organización |
CADRO DE CLASIFICACIÓN
|
|
|
0. ÓRGANOS SUPERIORES
|
|
|
1. GOBERNO |
|
|
1.1. XUNTA ADMINISTRATIVA |
1952-1995 |
4 |
2. XESTIÓN ADMINISTRATIVA E SERVIZOS
2.1. XESTIÓN ADMINISTRATIVA |
|
|
2.1.1. SECRETARÍA |
1946-1995 |
4 |
2.1.2. REXISTRO XERAL |
1971-1975 |
1 |
2.1.3. PATRIMONIO. CONTRATACIÓN |
|
|
2.1.3.1. PATRIMONIO |
1956-1968 |
1 |
2.1.3.2. CONTRATACIÓN |
1958-1995 |
4 |
2.1.4. PERSOAL |
1953-1995 |
1 |
2.1.5. ELECCIÓNS |
1995 |
1 |
2.2. XESTIÓN DE SERVIZOS |
|
|
2.2.1. OBRAS E URBANISMO |
|
|
2.2.1.1. XERAL |
1987-1995 |
3 |
2.2.1.2. OBRAS PARTICULARES |
1953-1974 |
1 |
2.2.1.3. OBRAS PROPIAS |
1955-1995 |
5 |
2.2.2. BENEFICENCIA |
1969 |
1 |
2.2.3. EDUCACIÓN. CULTURA. DEPORTES |
1988-1995 |
1 |
3. XESTIÓN ECONÓMICA
3.1. PRESUPOSTO ORDINARIO |
1946-1994 |
61 |
3.2. PRESUPOSTO EXTRAORDINARIO |
1952-1961 |
4 |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
4. Área de condicións de acceso e utilización |
4.1. |
Condicións de acceso |
Documentación de caracter público, de consulta libre agás as limitacións legais derivadas das respectivas normativa vixentes. |
4.2. |
Condición de reprodución |
Reproducción libre a solicitude do interesado, coa salvidade da protección documental e da salvagarda da súa integridade. |
4.3. |
Lingua / escritura(s) dos documentos |
Castelán. Galego nalgúns documentos máis recentes. |
4.4. |
Características físicas e requisitos técnicos |
En soporte papel na súa totalidade, cun bo estado de conservación. Aprécianse notables perdas documentais. |
4.5. |
Instrumentos de descrición |
Guía e cadro de clasificación publicados e informatizados.Inventario somero e detallado en papel. |
|
 |
 |
 |
 |
5. Área de documentación asociada |
5.1. |
Existencia e localización dos documentos orixinais |
Non se coñece a existencia de orixinais fora do arquivo. |
5.2. |
Existencia e localización de copias |
Non se coñecen, agás naquela documentación derivada dun proceso de colaboración con outras administracións (eleccións, padróns de habitantes e de impostos...). |
5.3. |
Unidades de descrición relacionadas |
Pola realidade administrativa do eido local podería atoparse documentación directamente relacionada coa Entidade Local Menor e as súas actividades en arquivos doutras administracións do seu ameto xeográfico, especialmente no arquivo municipal de Caldas de Reis, no Arquivo da Deputación Provincial e no Arquivo Histórico Provincial. |
5.4. |
Nota de publicacións |
*"Inventario do patrimonio documental das Entidades Locais Menores de Galicia" Col. “Patrimonio documental da provincia de Pontevedra”, nº 7 D.L. PO-30-97 ISBN: 84-88363-91-5 *Páxina web da Deputación Provincial “depontevedra.es” |
|
 |
 |
 |
 |
6.1. |
Notas |
O arquivo da Entidade Local Menor supón un sistema arquivístico simple, coa función de recoller, conservar e servir a documentación xerada no decurso da xestión administrativa nas súas oficinas. Carece aínda dunha estructura propia e diferenciada que nos permita considerar a existencia dun arquivo na totalidade e amplitude do termo. |
|
 |
 |
7. Área de control da descrición |
7.1. |
Nota do arquiveiro |
Servizo Técnico do Patrimonio Documental |
7.2. |
Regras ou normas |
General International Standard Archival description, Second Edition, ISAD (G) |
7.3. |
Data da descripción |
Xullo de 2004 |
|
 |
|